Lecture Notes

  Date Topic (Date of the last update) Additional material
1. 19.2. Introduction to computer graphics  
Writing shaders in OpenGL I – fundamentals
2. 26.2. Writing shaders in OpenGL II – data & buffers
Introduction to GLUT
3.  5. 3. Transformations I (coordinate systems, model, view), příloha (transformace v knihovně GLM)
4. 12.3. Transformations II (projection, viewport, gimbal lock), příloha (projekce v GLM).
5. 19.3.

Light and color, illumination and shading models, light and materials in OpenGL

6. 26.3. Textures and texturing (texture mapping and filtering)
7.  2. 4. Easter (Velikonoce)
8.  9. 4. Rendering pipeline and framebuffer, operations with fragments.  
9. 16.4. Interaction techniques - input methods, object selection, virtual trackball,
Fog and antialiasing
10. 23.4. Interpolating and approximating curves and surfaces I  Web:
11. 30.4. Interpolating and approximating curves and surfaces II
  • modelar.zip (staré, ale velmi názorné)
  • bspline (jar) - nutno přidat url serveru cent do seznamu výjimek Javy (Control Panel/ Java Control Panel / Security / Edit Site List / Add)
12.  7. 5. Representation of rotation, quaternions
13. 14.5. Advanced rendering methods and global illumination
14. 21.5. Time reserve - Exam (preterm)
 

 

 

Přednášky z minulého běhu (B152 in Czech)

  Datum Téma (Datum poslední aktualizace) Doplňkový materiál
1. 24. 2. Úvod. Grafická rozhraní, knihovna OpenGL  
Základy programování shaderů v OpenGL 1 - program
2. 2. 3. Základy programování shaderů v OpenGL 2 - data, GLUT
Teselace základních objektů (příloha),
3. 9. 3. Transformace I (model, view), příloha (transformace v knihovně GLM)
4. 16. 3. Transformace II (projekce, viewport), příloha (projekce v GLM). Struktura scény (graf scény)
5. 23. 3.

Barva, světlo, materiály

6. 30. 3. Textury
7. 6. 4. Zobrazovací řetězec a obrazová paměť, operace s fragmenty (včetně míchání barev) 
8. 13. 4. Vstupní operace, identifikace a výběr zobrazovaných objektů, virtuální trackball,
9. 20. 4. Křivky I  Web:
10. 27. 4. Křivky II
  • modelar.zip (staré, ale velmi názorné)
  • bspline (jar) - nutno přidat url serveru cent do seznamu výjimek Javy (Control Panel/ Java Control Panel / Security / Edit Site List / Add)
11. 4. 5. Rektorský den
12. 11. 5. Modelování
 
13. 18. 5. Zobrazování a osvětlování.
14. 25. 5. Rezerva - předtermín