Virtuální galerie | úvod
Fáze 2
Celá scéna je ke stažení na tomto odkaze. Scéna pracuje se zapečenými světelnými zdroji do textury, čímž se zvyšuje realistický dojem.
Měření FPS
typ objektů | kamera 1a | kamera 1b | minimální hodnota při přesunu | kamera 2a | kamera 2b | minimální hodnota při přesunu |
---|---|---|---|---|---|---|
S použitím LOD | 62 | 62 | 54 | 63 | 63 | 61 |
Bez použití LOD | 61 | 61 | 52 | 62 | 62 | 61 |
Z měření vyplývá, že se snímkovací frekvence liší pouze minimálně. Důvodem by mohlo být omezení BS contatu, které volá maximálně 60 "draw calls" za sekundu a nad tuto hodnotu nejde.
Testovací hardware: Intel i5, Nvidia geforce 650M, 8Gb RAM
Parametry místnosti: 4082 trojúhelníků, 1,74Mb textur, Parametry pedestalu: 20 trojúhelníků, 228kb textur
Zdroje textur
Textury omítky a dřeva: poliigon.com (v době dokončení projektu již není možné použité textury zdarma stáhnout)
Skybox: zde
Lamborghini Countach
Vlastní model
Parametry modelu: 2875 trojúhelníků
3D sken
Při skenování dělal problém lesklý povrch hračky. Aby bylo možné model naskenovat, byl postříkán křídovým sprejem, který ovšem znemožnil naskenovat barevnou složku povrchu.
LOD1: 160607 trojúhelníků, LOD2 16123 trojúhelníků, LOD3 1676 trojúhelníků
Rekonstrukce z fotek
Pro rekonstrukci byla použita služba ARC3D. Ta ovšem nepracovala zcela správně a pokus o vygenerování geometrie z celého setu fotografií vždy skončil neúspěchem. Proto byla nakonec zrekonstruována pouze polovina modelu, která byla následně v grafickém editoru zrcadlena a spojena dohromady.
LOD1: 94661 trojúhelníků, LOD2: 9519 trojúhelníků, LOD3: 1015 trojúhelníků, 75,9kb textur
Dynamika modelu
Model auta reaguje na proximitu avatara změnou barvy karoserie. S celým modelem lze pohybovat po ploše podstavce (chytnout se dá za kteroukoli část karoserie). Rovněž lze otevřít dveře (u tohoto modelu auta se charakteristicky vyklápjejí vzhůru). Pokud klikneme na brzdová světla, přehraje se zvuk prudkého brzdění doprovázeného rozsvícením samotných světel a nakloněním celého auta vpřed.
Struktura interakcí je popsána zde
Velikost zvukového souboru: 31kb
Zdroje
R2D2
Vlastní model
Model jsem vytvořil v programu Blender 2.78 .
Parametry modelu: LOD1: 2111 trojúhelníků, LOD2: 1186 trojúhelníků, LOD1: 28.7kb textur, LOD2: 12,6kb textur, 56kb zvukových souborů
3D sken
Předlohu R2D2 nebyl problém naskenovat. Výsledný mesh jsem v Blenderu následně vyčistil od šumu.
LOD1: 3602 trojúhelníků, LOD2:1800 trojúhelníků, 1411kb textur
Rekonstrukce z fotek
K rekonstrukci jsem využil služby ARC3D. Z původní sady fotografií se model vůbec nepodailo vytvořit. Vzor jsem nafotil znovu pouze za použití mobilu a rekonstrukce se po částech podařila. Výsledné meshe jsem vyčistil a zkombinoval do téměř kompletního modelu.
LOD1: 45580 trojúhelníků, LOD2: 13089 trojúhelníků, 464kb textur
Interaktivita
Model reaguje na přítomnost avatara (ProximitySensor) změnou pózy a přivítá ho přehráním zvuku. Zvuk teké přehraje při kliknutí na hlavu(TouchSensor), kterou je zároveň možné otáčet (CylinderSensor). Při kliknutí na oko na nás droid barevně zamrká. Ostatní modely je možné detailně prohlédnout otáčením kolem svislé osy (CylinderSensor).
Blokový diagram routování: Routing diagram