3D rekonstrukce - Arcibiskupský palác

 

Popis

Model je 3D rekonstrukcí Arcibiskupského paláce, jenže je jednou z dominant Hradčanského náměstí. Rekonstrukce byla obtížná a zdlouhavá. Služby ARC3D ani 123D Catch poskytly naprosto nepoužitelné modely. Překvapivě služba My3DScanner (http://www.my3dscanner.com/) vyrobila poměrně slušnou rekonstrukci, se kterou se dále pracovalo. Podařilo se rekonstruovat přední fasádu domu. Strany a horní štít domu se rekonstruovat vůbec nepodařilo - ke stranám paláce se dá těžko dostat a štít se nevejde do celého záběru. Proto byly fragmenty obojího v rámci opracování v programu Meshlab odstraněno.


Dále se provedla redukce z 340 000 trojúhelníků na 200 000, vizuální dojem zůstal podobný. Před exportem do formátu WRL se ještě aplikoval filtr Normals, Curvatores, Orientation -> Transform: Scale, kdy se uniformně zvětšil model 10x ve směru všech souřadných os. Tento krok byl proveden kvůli tomu, že souřadnice modelu byly vesměs v rozmezí 0 až 1, což je velmi malé měřítko. Aby byl dojem z paláce kompletní, bylo nutné vytvořit iluzi skutečné stavby, proto bylo nutné k fasádě přidat i tělo paláce. To je realizováno pomocí 4 otexturovaných ploch (IndexedFaceSet) - levou a pravou stranu paláce s texturou oken, zadní část s texturou oken a malého zadního balkonku, horní část s texturou plochy

Palác v reálu

 

Zdroje

Vystup z My3DScanner


Geometrie
LOD 1 - 200 000 trojúhelníků
LOD 2 - 10 000 trojúhelníků
LOD 3 - 0 trojúhelníků

 

Textury

arcibishop_palace_back.jpg (512x512, 39.6 kB)

arcibishop_palace_side.jpg (512x512, 36.5 kB)

arcibishop_palace_roof.jpg (128x128, 4.1 kB) (zdroj: http://bgfons.com/upload/beton_texture972.jpg)

 

FPS: 26

Scéna

 


CURRENT FPS:0

SCÉNA VE FULLSCREEN